içinde , ,

Metaverse Kavramının Geleceği

Metaverse

2021 yılının, insanların Metaverse hakkında ciddi bir şekilde konuşmaya başladığı yıl olması tamamen rastgele olmayabilir. Pandemi sırasında, sosyalleşmeden alışverişe ve işe kadar pek çok şey zorunlu olarak dijital hale geldi ve bazen şimdiden bir Metaverse’nin ortasında olduğumuzu hissettik.

Aslında henüz o noktada değiliz, hatta yakın bile değiliz. Gevşek bir şekilde tanımlayacak olursak Metaverse, gerçek dünyanın özelliklerinin üzerinde, çevresinde ve boyunca yüzen veya bazı tanımlarda onun için tamamen ayrı olan tamamen dijital bir gerçeklik katmanıdır.

Yazar Neal Stephenson, distopik romanı Snow Crash’de kavramı icat etmekle en çok kredilendirilir. Ancak Snow Crash Metaverse’i kısmen hicivli ve kısmen distopikti ve şansımız olursa, nereye gittiğimiz değil. Ernest Kline’ın Ready Player One, gerçeklerden kaçan ve nostaljik bir metaverse (“OASIS”) sundu.

Metaverse kavramı açıkça farklı insanlar için çok farklı şeyler ifade eder. Şu anda var olan, Facebook’un Horizon’u, Epic Games’in Fortnite’ı, Roblox’un oyunu ve oyun oluşturma için dijital alanı ve blockchain tabanlı dijital dünya Decentraland gibi bir dizi embriyonik dijital alan.. hepsinin net sınırları, farklı kuralları ve hedefleri ve farklı büyüme oranları var.

Bu görüş çeşitliliği hakkında daha geniş bir okuma elde etmek için çeşitli disiplinlerden ve endüstrilerden düşünce liderlerine iki bölümden oluşan basit bir soru sorduk: Metaverse nasıl görünecek ve nasıl kullanılacak? Cevapları, Metaverse’in ne olabileceğine ve muhtemelen ne olmayacağına dair daha net bir resim sunuyor.

Tiffany Rolfe ( R/GA’da Baş Yaratıcı Sorumlusu)

AR (Augmented Reality) şimdilik kadar bizi Metaverse’e geçirmenin en basit yolu gibi görünüyor. Ancak, kulaklıklarla VR’ye daha fazla giriş yapma girişimlerini görmeye devam edeceğiz ve güçlü telefonlarımızı yüzümüze takarken rahat olduğumuzda oyun biter. Daha doğrusu, asıl oyun o zaman başlar.

Aynı ortamda veya fiziksel alanda bile hepimizin deneyimleyebileceği farklı gerçeklik katmanları olacak. Bunu zaten bir dereceye kadar telefonlarımızla yapıyoruz – fiziksel bir ortamda pasif, dijital ortamda ise zihinsel olarak. Ancak telefonunuzun ötesinde, tüm bedenlerimizin tamamen meşgul olduğu daha fazla deneyim göreceğiz ve Metaverse’in ilginçleşmeye başladığı yer burası – aynı anda bu alternatif gerçeklikleri gerçekten keşfetmeye ve yaşamaya başlıyoruz.

Rony Abovitz (Magic Leap’in Kurucusu)

Xverse’in bugün internet ve web olarak düşündüğümüz şeyin vahşi, organik ve şaşırtıcı bir sonucu olacağına inanıyorum. Bugün internetin resimlerini ve diyagramlarını gördüğünüzde, nöron benzeri bağlantılarla ve proto yaşamın ortaya çıkışıyla dolu biyolojik bir yapı gibi görünüyor. Pek çok kişi deneyecek olsa da, Xverse’i hiç kimse kontrol etmeyecek (veya etmemelidir).

Bugün web gibi görünen ve hissettiren eski parçalara sahip olacak, ancak Ready Player One Oasis (muhteşem oyun dünyaları), dünyamıza sızan (Magicverse konseptim gibi) gibi görünecek ve hissedecek yeni düğümlere, yeteneklere ve bunların akla gelebilecek her türlü permütasyonuna sahip olacak.. Xverse’in duyarlılık ve özerklik derecelerine sahip olacağını ve sentetik yaşamın (Sun ve Thunder’ın üzerinde çalıştığı şeyler) ortaya çıkacağını ve keşfedilecek çok sayıda şaşırtıcı dünyanın olacağını hissediyorum. Bir dünya inşa etmek, herkesin yapabileceği bir şey olacak (bir web sayfası veya bir blog oluşturmak gibi) ve insanlar, gezegen genelinde inanılmaz yüksek bir hızda dış ve iç hayatlarının daha zengin kısımlarını paylaşabilecekler.

(Abovitz bir zamanlar Metaverse’e “Magicverse” adını verdi, ancak şimdi Neal Stephenson’ın Snow Crash’teki terimini geleceğin paylaşılan dijital alanlarını tanımlamak için kastetmediğini savunarak onu “Xverse” olarak adlandırıyor.)

Matthew Ball (Epyllion Industries’in CEO’su)

Bu büyüklükteki platform değişiklikleriyle ilgili parlak olan şey, öngörülemezliğidir. Bir AR dünyasına katılmak, VR gözlüğü takmak için daha fazla zaman harcamak ve daha fazla sanal mal sahibi olmak gibi genel ifadeler söyleyebiliriz. Ancak yenilik özyinelemelidir.

Daha fazla yeniliğe ilham veren, yeni davranışlara yol açan, yeni kullanım durumlarının kilidini açan bazı parlak teknolojiler yaratılır. Aniden, kimsenin ihtiyaç duymadığımızı düşünmediği bir şey – dünyanın kalıcı, gerçek zamanlı işlenmiş bir simülasyonu gibi – gerekli hissettirecek. 1990’larda hiçbir İnternet spekülasyonları sizi Billboard 100’de, r/WallStreetBets ve YOLO seçeneklerinde veya Bored Apes Yacht Club’da TikTok remikslerine götürmezdi.

Metaverse

Yat Siu (Animoca Brands’in Kurucusu ve İcra Başkanı)

Gerçeklik, fizikselden sanala (VR) uzanan bir spektrumda var olacak, ancak zamanımızın önemli bir kısmı, bir tür artırılmış gerçeklik (AR) biçiminde bu uçlar arasında bir yerde harcanacak. Artırılmış gerçeklik, günlük yaşamın normal bir parçası olacak. Sanal arkadaşlar, hem sanal hem de gerçek alanlarda varlıklarınız ve faaliyetleriniz dahil olmak üzere, o anda sizinle ilgili konularda bilgi, yorum, güncelleme ve tavsiye sağlayacaktır. Gerçekliğin bu yönleri rekabet etmeyecek, aksine birbirini geliştirecektir.

Örneğin VR sizi fiziksel dünya aktivitelerine dahil ederken, gerçek dünyadaki ürünler ve olaylar sizi sanal ortamlara yönlendirecektir. Bu yeni teknolojiler, düşüncede temel değişiklikler gerektirecektir. Örneğin, bugün AR’yi sanal bir dünyaya bir bağlantı, belki de fiziksel dünyadan kaçmanın veya geliştirmenin bir yolu olarak görüyoruz. Ancak gelecekte AR, gerçek dünyaya geri dönüş yolu olarak hizmet edecek ve kullanıcıların tamamen sanal daldırma – belki yemek veya egzersiz için – tamamen bağlantılarını kesmeden ara vermelerine izin verecek.

Tyler Ishida (Sony Electronis’in Tüketici İş Grubu Başkan Yardımcısı)

Günümüz teknolojisinin çözünürlük düzeyi ve kalitesi sayesinde Metaverse, katılanlar için “gerçek hayat” kadar gerçek görünebilir. Tüm bunlar, içerik oluşturucunun amacına sadık kalırken tüm duyuları harekete geçiren daha sürükleyici bir eğlence deneyimine işaret ediyor.

Metaverse’in tüketici eğlence yönlerinin ana itici güç olduğunu görebiliyorum ve kolayca hayal edebileceğim birçok başka uygulama var: eğitim ve araştırma, endüstriyel, hatta BT ve güvenlik. Bugün mevcut olan ekran, görüntü ve anahtar sensör teknolojisine sahip olduğumuzu ilk elden biliyorum ve Metaverse’e dahil edebileceğimiz diğer yollar hızla çevrimiçi hale geliyor.

Timoni West (Unity’nin Başkan Yardımcısı)

Tamamen sürükleyici, ayrı bir dijital dünya ile ilgili ilk hayallerimizin sadece gerçekçi olmakla kalmayıp, belki de aslında istediğimiz şey olmadığı konusunda hemfikir olabiliriz. Bu yüzden zamanın ruhunu yakalamak için Metaverse’i farklı şekilde tanımlamaya başladım: Büyük ya da küçük, etkileşimde bulunduğumuz her bilgisayarın giderek daha fazla dünya bilincine sahip olduğu bir çağa giriyoruz.

Yüzleri, sesleri, elleri, bağıl ve mutlak konumu, hızı tanıyabilir ve bu verilere faydalı bir şekilde tepki verebilirler. Bu bağlamsal olarak bilinçli bilgisayarlar, ortam bilgi işlemin kilidini açmanın yoludur: bilgisayarların günlük, kullanışlı araçların ön planından arka planına geçtiği yer. Metaverse bir ‘şey’den daha az ve daha çok bir bilgi işlem çağıdır. Bağlamsal bilgi işlem, çok sayıda yeni etkileşim ve uygulama türü sağlar: VR şekillendirme araçları ve sosyal mekânlar, kendi kendini süren arabalar, robotik, akıllı evler.

Dr. Helen Papagiannis (Augmented Human Kitabının Yazarı)

Vizyon sadece bir yönüdür. Düşüncemizi, “nasıl görüneceğinin” ötesine, nasıl “hissettireceğine”, “ses”e, “koku”ya ve hatta “tadına” kadar genişletmek önemlidir. Metaverse’i tüm duyularımız ve varlığımızla deneyimlemek mümkün olacaktır.

Bugün, duyuların her biri, gerçekliği yansıtarak sanal deneyimlere dalmayı artırmak için kullanılabilir; bununla birlikte, duyuları fiziksel gerçeklikte deneyimleyebileceğimizin aksine alternatif yollarla uygulama fırsatı da mevcuttur. Bu, yeni duyular yaratmak da dahil olmak üzere yeni bir olasılıklar geçidi açar.

Sam Hamilton (Decentraland Foundation’un Topluluk Yöneticisi)

Kendi kendine yeten sanal sosyal dünyalar bekleyebiliriz, aynı zamanda yaratıcılar ve girişimciler için fiziksel dünyanın sağlayamayacağı veya sağlayamayacağı fırsatların kilidini açan hizmet katmanları ve araçları da bekleyebiliriz. Sürükleyici ve her şeyi kapsayıcı olacak, ancak aynı zamanda finans, mallar ve hizmetler, oyun, eğitim, yönetişim ve daha pek çok konuda fiziksel dünyayı etkileyecek.

Merkezi bir deneyim olmayacak. Merkezi bir Metaverse bir Metaverse değil, bir video oyunudur. Metaverse’in yaratıcılarını ve sakinlerini, onlara mülkiyet ve yönetme hakkı vermeden geleceğini şekillendirmeleri için yetkilendiremezsiniz. Bu nedenle, otantik Metaverse, merkeziyetsiz bir yapı tarafından desteklenen, paylaşılan, işbirlikçi bir alan olacaktır. Devrim niteliğinde bir dünyanın inşasına tanık oluyoruz. Eski kurallar artık geçerli değil.

Nitzan Mekel-Bobrov (eBay’in Baş Yapay Zeka Sorumlusu)

Yapay zeka olmadan Metaverse’in var olmayacağını söylemek abartı olmaz; karbon organik dünya için olduğu gibi, AI (yapay zeka) hem gerekli yapısal desteği sağlayan matris hem de dijital temsilin yapılacağı malzeme olacaktır. Yapay zekanın Metaverse’in biçimini şekillendireceği tüm yollar arasında belki de en önemlisi, fiziksel-dijital arayüzde oynayacağı roldür.

İnsan eylemlerini dijital girdiye çevirmek – dil, göz hareketi, el hareketleri, hareket – bunların hepsi, AI şirketlerinin ve araştırmacılarının halihazırda muazzam ilerleme kaydettiği eylemlerdir. Fiziksel bir nesnenin onu dijital olarak temsil etmek için ne olduğunu anlamak, başlangıcını mevcut bilgisayarlı görü uygulamalarında zaten gördüğümüz doğru tanımlama ile başlar.

Hugo Swart (Quallcom’un Başkan Yardımcısı)

Qualcomm, Metaverse’i, her şeyin ve herkesin sorunsuz bir şekilde iletişim kurabileceği ve etkileşimde bulunabileceği fiziksel ve sanal dünyaları kapsayan kişiselleştirilmiş dijital deneyimlerle tamamlanmış, her zaman var olan bir mekansal internet olarak görüyor.

İnsanlar, gerçek hayatın yönlerini yansıtan sanal bir varlığa bir portal olarak herhangi bir bilgi işlem cihazı (akıllı telefon, PC, AR/VR cihazı vb.) aracılığıyla Metaverse’e erişecekler. Metaverse tabanında, sınırsız kullanıcılar ve işletmeler, 2B ve 3B olarak çok çeşitli toplulukları, günlük deneyimleri ve ekonomik etkinlikleri keşfedebilir, oluşturabilir, sosyalleşebilir ve bunlara katılabilir.

Raine Maida (Our Lady Peace’ın Baş Vokalisti)

Sanal bir dünyada ikincil bir varlığa sahip olma yeteneği çocuklarım tarafından zaten benimsendi. Avatarlarını gerçek dünyada elde edemedikleri Air Jordan’larla donatmakla kalmaz, aynı zamanda sosyoekonomi, sınırlar ve dil gibi gerçek dünya engellerinin kurbanı olmak yerine fikir alışverişinde bulunma, yaratıcılık, duygusal zeka ve nihayetinde milyarlarca insanla hayal kurma fırsatına sahipler. Bu gezegen sürdürmek için dengeye ihtiyaç duyar. Metaverse, insanlık için dengenin başka bir temel bileşenini sağlıyor olabilir.

Carolina Milanesi (Creative Strategies’in Başkan ve Baş Analisti)

Metaverse, eğlenceli ve Facebook’un yanlış bilgi ve kötüye kullanımla karşı karşıya olduğu mevcut sorunların çok daha gerçek hissedeceği mutlak bir cehenneme dönüşen alternatif gerçeklik olarak bir kaçış biçiminden herhangi bir şey olabilir. Her şeyden önce Facebook tarafından tüketicilerden daha fazla para kazanmak için kullanılacak.

Ibrahim Baggili (New Haven Üniversitesi Connecticut Teknoloji Enstitüsü Kurucu Direktörü)

VR sistemlerinin güvenliği ve adli tıp alanında aktif bir araştırmacı olarak, Metaverse ortaya çıkarsa, kötüye kullanılma yollarını araştırmalı ve varsaymalıyız. Araştırmamız aracılığıyla, VR’deki pratik güvenlik zayıflıklarını, keşfettiğimiz İnsan Joystick Saldırısı ve Odadaki Adam saldırıları gibi yeni tür kapsamlı saldırılara uygun hale getirdiğinden zaten göstermiştik.

Bir saldırıda, bir kişinin VR’deki hareketini bilgisi veya rızası olmadan kontrol edebiliriz. Diğerinde, özel ortamlara “odalara” girip, bilgisi veya rızası olmadan insanları gözetleyebiliriz. Bu, teknolojinin yanlış kullanımı açısından nelerin mümkün olacağına dair buzdağının sadece görünen kısmı.

Chitra Ragavan (Elementus Baş Strateji Sorumlusu)

Metaverse’i neredeyse Truman Show gibi hayal ediyorum. Sadece, bir televizyon setine girmek yerine internete girersiniz ve çok sayıda farklı gerçekliği keşfedebilirsiniz. Toplumun DNA’sını yeniden kodlamak, teknoloji devlerinin hayalidir. Ama kendimizi daha bağlı hissedecek miyiz? Yoksa bugün olduğumuzdan daha mı yalnızız?

John Hanke (Niantic’in CEO’su)

Metaverse’i gerçekliğin daha iyi hale geldiğini, dijital ve fiziksel dünyaların kesiştiği noktada sihir, hikayeler ve işlevsellik ile dolu bir dünya olarak hayal ediyoruz. Bu sayede, bizi dışarı çıkmaya, egzersiz yapmaya ve etrafımızdaki fiziksel dünyayı yeniden keşfetmeye teşvik ederek insanları ve toplumu daha iyi hale getirme potansiyeli olduğunu düşünüyoruz.

Carolina Arguelles Navas (Snap’in Global Ürün Pazarlama Sorumlusu)

Fiziksel dünyayla bağlantısı olmayan ayrı ve tamamen sanal bir gerçeklik olan “Metaverse”yi inşa etmek yerine, gerçekliği değiştirmeye değil, artırmaya odaklanıyoruz. AR’nin (veya çevremizdeki dünya üzerine bindirilmiş bilgi işlemin) toplu benimsemeye giden daha yumuşak bir yolu olduğuna inanıyoruz, ancak aynı zamanda dünya için tamamen sanal bir dünyadan daha iyi olacağına inanıyoruz. AR, eğlenceyi yeniden tasarlamaktan alışveriş yapma şeklimizi yeniden tanımlamaya kadar, günlük hayatımızı yaşama biçimimizi değiştiriyor ve henüz icat edilmemiş sayısız yaratıcı ve faydalı deneyim var.

Urho Konttori (Varjo’nun Kurucusu ve Baş Teknoloji Sorumlusu)

Metaverse’in birbirimizle etkileşim kurmak için teknolojiyi kullanma şeklimizi temelden değiştireceğine inanıyoruz. Bunun en iyi versiyonu gerçeğe dayalı olacak, yani kullanıcılar önceden oluşturulmuş sanal dünyalardaki karikatürize avatarların aksine gerçek fiziksel çevrelerini dijitalleştirebilecek ve birbirleriyle gerçekçi insan görüntüleri olarak etkileşime girebilecekler.

İnsanları sanal dünyanın sınırsız esnekliği ile gerçek dünya arasında sorunsuz bir şekilde köprü kurmak için ihtiyaç duydukları araçlarla güçlendirmek, nihayetinde hepimizin dünyadaki herhangi birinin ortamına ışınlanma yolunu açacaktır. Gerçekliğe dayalı Metaverse’de geleceğin ürünlerini daha etkin bir şekilde tasarlayabileceğiz, uzaktaki meslektaşlarımızla buluşup işbirliği yapabileceğiz ve herhangi bir uzak yeri gerçek zamanlı olarak deneyimleyebileceğiz.

Catherine Allen (Limina Immersive’in CEO’su)

Bence birçok insan, uyanık saatlerinin çoğunu paralel bir sanal gerçeklikte yaşayarak, orada işleri, mülkleri, işletmeleri, eğitimleri ve hatta romantik ilişkileri olan insanların bu fikri olan “Metaverse” bilimkurgu kavramını özümsedi. Genel olarak halk, sorulduğunda, bu fiziksel dünyadaki günlük yaşam kalitelerini iyileştirmek için sürükleyici teknoloji istiyor.

Kişisel olarak, VR’de ne kadar çok zaman harcarsam, bedenlerimizin ve zihinlerimizin bu fiziksel dünyaya ne kadar iyi uyum sağladığına daha çok hayret ediyorum. Bu bilimkurgu varsayımlarını bir kenara bırakırsak ve yeni gözlerle “Metaverse” fikrine ulaşırsak, heyecan verici olasılıklar dünyası bizi bekliyor. Metaverse’i sadece bedenlerimizi internete sokmak olarak düşünmeyi tercih ediyorum.

Nick Pringle (R/GA Londra’da Kıdemli Başkan Yardımcısı ve Yaratıcı Direktör)

Hepimizin kesintisiz, kalıcı bir sanal gerçeklikte yaşamaya başladığımız Metaverse’in distopik Ready Player One vizyonuna katılmıyorum. Genel olarak insanlık bunun için çok güçlü ve gerçek hayat çok zengin. Önümüzdeki yıllarda sanal alanlarda ciddi zaman geçirmeye başlayacağımızı düşünüyorum – sosyal medyada gezinmenin yerini sanal dünyalarda gezinmeye bırakacağız, ancak yine de pasta, bir bira bardağı ve bir yetişme ortamı için pub’a gideceğiz. Bazı şeyler değiştirilemez.

AR açısından en büyük fırsatın sanal ve fiziksel ürün deneyimlerini birleştirmede olduğunu düşünüyorum. Spor ayakkabı al, fiziksel bir spor ayakkabı aldığımda sanal versiyonun kilidini açmalı. Roblox/Fortnite nesli, gerçek ve gerçek olmayanı harmanlayan markalar arayacak ve bunu arkadaşlarına göstermelerine izin verecek; sanal tarzınızı gerçek dünyada tekrarlamak, AR için sağlam bir kullanım örneğidir.

Emma Ridderstad (Warpin’in Kurucusu ve CEO’su)

Metaverse’i genel olarak oluşturmak, markalar ve tüketiciler arasında ortak bir çaba olacak ve kazanan markalar, kitlelerini yaratıcı sürece dahil etmeyi ve dahil etmeyi başaranlar olacak. Örneğin, bir müşteri, AR’de H&M ve Star Wars ile yaptığımız gibi bir giysiyi birlikte tasarlayabilirse, ürünle ve ardından markayla çok daha fazla etkileşime gireceklerdir.

Vishal Shah (Facebook Metaverse’i Başkan Yardımcısı)

Metaverse, birlikte olmasanız bile diğer insanlarla sürükleyici deneyimleri paylaşabileceğiniz bir dizi sanal üç boyutlu uzaydır. Doğası gereği sosyal olacaktır; Diğer şeylerin yanı sıra arkadaşlarınızla takılabilecek, iş arkadaşlarınızla işbirliği yapabilecek, öğrenebilecek, alışveriş yapabilecek ve yaratabileceksiniz. Yani Metaverse sadece VR değil!

Bu alanlar AR gözlüklerine ve Instagram gibi 2D alanlara bağlanacak. Ve en önemlisi, satın aldığınız şeylerin her zaman elinizin altında olduğu gerçek bir süreklilik duygusu olacak. Bugün, İnternette satın aldığınız şeylerin çoğu tek bir uygulama, web sitesi veya oyunun içindedir. Oyun avatarınız için özel bir görünüm satın alabilirsiniz, ancak yeni bir alana taşındığınızda onu yanınıza alamazsınız.

Gelecekte, mal ve hizmet satın alabilecek ve bunları Metaverse’de daha geniş bir şekilde kullanımınıza sunabileceksiniz ve içerik oluşturucular için bu, anlamlı bir iş kurmanın yeni yollarını açabilir.

Sayon Deb (Consumer Technology Association’da Market Araştırmacısı)

Metaverse, hem fiziksel hem de sanal dünyaları kaplayan sonsuz bir alan olacaktır. Özünde, bireylerin ve işletmelerin bir dizi faaliyet ve deneyim yaratmasına, sahip olmasına veya bunlara yatırım yapmasına izin veren bağımsız bir ekonomi olacaktır. İnternet gibi, sadece tek bir şey değil, farklı teknolojiler, ürünler ve dillerden oluşan birkaç katman olacak.

Dr. Rolf Illenberger (VRdirect’de Yönetici Direktör)

Metaverse’in, işverenlerin İnsan Kaynaklarına yaklaşım biçimini nasıl değiştireceğini görmeye başlıyoruz – işe alımdan yeni çalışanları eğitmeye kadar her şey. “Sims benzeri” sanal ofisler çevresinde çok fazla ihtişam ve durum var, ancak VR’nin pratik doğası, kariyer fuarları, konferanslar, sanal showroomlar, hatta çalışan işe alım ve katılım programları gibi şeyler aracılığıyla hemen kısa vadede farkını gösterecektir.

Bir işverenin hem maliyet hem de zaman tasarrufu açısından kolaylaştırabileceği her şey, büyük teknoloji etkinliklerinde gördüğümüz parıltı ve ihtişamdan çok önce gelir. Bunun ötesinde, kurumsal sürdürülebilirlik programlarının bir parçası olarak kabul edilecek ve benimsenecek olan küresel seyahati en aza indirmenin çevresel bir yönü vardır ve tipik olarak seyahat eden çalışanlar için iş-yaşam dengesi olacaktır.

Nandi Nobell (CallisonRTKL’de Kıdemli Üye)

Fiziksel ve dijital gerçeklikler arasında köprü kurma vizyonu, Metaverse’in İnternet’in uzamsal versiyonu olduğu bir arayüzde yaşamakla ilgilidir… İdeal olarak, Metaverse son derece özelleştirilebilir ve gerektiği ve istendiği kadar ayrı veya fiziksel gerçekliklerimize entegre edilmiştir. Bu nedenle, Metaverse deneyimi, bireyin bakış açısından değiştirilebilir ve ister insan ister yapay zeka olsun, herhangi bir sayıda ajan tarafından şekillendirilebilir veya küratörlüğünü yapabilir.

Bu anlamda, Metaverse, arka ucunun ötesinde nesnel bir görünüme sahip değildir. Özünde, fiziksel konumlarımızla birlikte uzamsal bir süreklilik oluşturur. Metaverse’nin malzemeleri matematik ve hayal gücüdür, bu yüzden burada yapılan binaların veya giysilerin fiziksel dünyadaki benzerlerinden daha yeni, daha iddialı ve ilham verici şekillerde işlev görmesini beklemeliyiz. Ne de olsa, tek sınırlama saniye başına hesaplama maliyeti olduğunda, bir şehri kaplamanın birden fazla yolu vardır.

metaverse

Erin McDannald (Environments’ın CEO’su)

Environments ofisimizde, mevcut işyerini yeni dijital çalışma alanımızla birleştirmeyi hedefliyoruz ve ayrıca insanların bu dijital ortamda nasıl çalışacaklarını anlamaları için dijital dünyanın kişileştirilmesini istedik. Metaverse’in nasıl göründüğüne ilişkin vizyonumuz, fiziksel evrende olup bitenleri gerçek zamanlı olarak yansıtan, uzaktaki çalışanların ve yerinde çalışanların tek markalı bir işbirliği ortamında etkileşime girmesine ve 2D dünyanızı 3 boyutlu dünyaya getirmenize olanak tanıyan dijital bir ikizdir. Bu etkileşimler daha sonra metriklere uygulanabilir ve makine öğrenimini kullanmak işinizi kelimenin tam anlamıyla yüzlerce farklı yolla optimize edebilir.

Nick Cherekuri (ThirdEye’ın Kurucusu ve CEO’su)

Tüketiciler ve girişimciler, Metaverse’in ortasında etkileşime girebilecekler. Örneğin oyuncular, yüzlerce kişinin akıllı gözlük takarak farklı takımlarda olabileceği ve gökdelenlerin arkasında sanal oyunlar oynayabileceği şehirlerde devasa çok oyunculu oyunlara sahip olabilir. Restoran zincirleri sadece fiziksel lokasyonlarında oynanabilen sanal oyunlarla menülerinin reklamını yapabilir.

Diğer bir örnek ise, video görüşmesi yerine konferans için dijital hologramlar olarak bir masanın etrafında oturan iş arkadaşlarıdır, bu da sanal toplantıların 3D olduğu gibi daha doğal görünmesini sağlar. Metaverse’in AR uygulamaları sınırsızdır ve gerçekten internetin bir sonraki harika versiyonu olabilir.

Rishi Mandal (Bir Fitness Uygulaması olan Future’un CEO’su)

İnsan bağlantısı ve hesap verebilirlik, tüketici sağlığını ve zindeliğini iyileştirmede en başarılı olanın merkezinde yer almaktadır. İnternetin geniş tarihi, yan yana durmayan insanlar arasında bunu mümkün kılmaktı. Şimdi, bağlantıyı güçlendirebilecek veya derinleştirebilecek modalitelerle yeni bir bölüme giriyoruz ve bunlar, her yerdeki insanların daha sağlıklı bir yaşam sürmek için gereken uzmanlığa, koçluğa ve ortaklığa erişmesine izin vermek için kritik öneme sahip olacak.

Sam Tabar (Bit Digital’in Baş Strateji Sorumlusu)

Herhangi bir Metaverse’in gerçek estetiğinin kullanıcı talebi tarafından belirleneceğini tahmin etmek adil görünüyor. Kullanıcılar, çılgın avatarlar ve fantastik manzaralarla dolu oyunlaştırılmış bir dünyada var olmak istiyorlarsa, Metaverse bu talebe cevap verecektir. Bu dünyadaki her şey gibi, Metaverse de pazar odaklı olacak ve şu anda hayatta yaptığımız her şey için kullanılacak.

Dürüst olmak gerekirse, Metaverse’de olmayacak tek bir şey düşünemiyorum. Elektrikli süpürgeden sanata kadar her şey için alışveriş yapılıyor. Ancak insanlar aynı zamanda evler inşa ediyor, seyahat ediyor, takılıyor ve aklınıza gelebilecek diğer her şey. Bu nedenle, içerik oluşturucular çevrimiçi yaşamın bu yeni yinelemesini oluşturmaya devam ettikçe bunun devam etmesi mantıklıdır.

Kriptoparalar ve blockchain hakkındaki her türlü sorunuz için telegram kanalımıza davetlisiniz. Kanala katılmak için tıklayınız.

 

Onur Özgür tarafından yazıldı.

Endüstriyel tasarım eğitimim dışında 2021'in ilk aylarından beri blockchain ve kriptoparalarla ilgileniyorum ve içerik üretiyorum. Sadece yatırım yapma ve para kazanma amacıyla başladığım bu yolda şimdi bir kariyer hedefliyorum ve bu yönde kendimi geliştirmeye ve başkalarına da elimden geldiğince yardım etmeye özen gösteriyorum.

Kollect Cards CSO’su Ethan Chae ile AMA Etkinliği

Everton Token ($EFC) Socios’ta Listeleniyor